Mourtjik vermist

Vermiste en gevonden dieren

Moderators: CatRoom beheer, Jiskefet

Bericht
Auteur
Anne&pootjes
Limbo-pootjes
Limbo-pootjes
Contacteer:

Mourtjik vermist

#1 Bericht door Anne&pootjes » wo 25 feb 2009 22:22

:crybaby: Mourtjik , de kat van mijn moeder is vermist. Normaal is ze altijd in huis of in de achtertuin, of niet ver weg, maar nu is ze al sinds maandag niet thuisgeweest. Ben vanmiddag naar Maastricht geweest en heb overal postertjes opgehangen en flyers in de bus gegooid bij mijn moeder in de buurt. Heb ook eens gekeken waar ze allemaal zou kunnen zitten, en daar is niet bij te komen. Er ligt ook een medisch kinderdagverblijf en een groot terrein eromheen is helemaal omheind en afgesloten. Vroeger speelden wij daar als kind, er ligt ook een klein bos dat grenst aan de grote speeltuin, maar de speeltuin kun je niet in , want het ligt binnen een oud fort, het bos grenst dus aan een "afgrond" van 3-4 m diep. Misschien is Mourtjik er wel in gevallen ? Maar de speeltuin is dicht.
Zover kwam ze niet volgens mijn moeder, maar je weet niet wat een kat doet als die schrikt.

Arme moeder van mij, nu zit ze alleen, was echt een maatje voor haar.
En arme Mourtjik, waar hangt het voormalige zwerfkatje met 1 oog nu uit ?

mercedes

Re: Mourtjik vermist

#2 Bericht door mercedes » do 26 feb 2009 12:47

Pfff, die onrust ken ik maar al te goed.....en een kat gaat vaak verder dan zijn baasje vermoedt :-?
Maar vaak komt zo'n beestje na een paar dagen toch weer tevoorschijn...even afwachten nog.
Weet het nog zo goed van Doro, helemaal blind, hadden we perongeluk buitengesloten en is toen ook 2 nachten en 3 dagen zoek geweest. Je zou zeggen dat zo'n blind beestje niet ver gaat (of juist wel?) ze was ook nergens te vinden.
Gelukkig stond ze op dg 3 weer gewoon voor de deur :love5:

Heb je al iets gehoord intussen?

Jiskefet
Beheer
Beheer
Contacteer:

#3 Bericht door Jiskefet » do 26 feb 2009 23:19

Tjee, Anne, dat is angstig...... Hopelijk duikt ze vandaag of morgen weer op. Geef haar in elk geval op als vermist bij Amivedi, de dierenartsen en de dierenbescherming.. Het is ook nog best mogelijk dat ze ergens opgesloten zit, in een schuur of garage of zo. Je zou ook contact op kunnen nemen met dat kinderdagverblijf dat de kat vermist is, en of ze willen controleren of ze ergens opgesloten kan zitten
Afbeelding

Anne&pootjes
Limbo-pootjes
Limbo-pootjes
Contacteer:

#4 Bericht door Anne&pootjes » vr 27 feb 2009 11:56

:-) Mijn moeder belde me net.
Ze had vanmorgen om half 6 (!) waarschijnlijk Mourtjik gezien in de brandgang achter. Ze kon het wel niet goed zien, het was nog halfdonker.
Maar ze meende toch haar katje te herkennen.
Later op de dag is ze nog eens wezen kijken.
En kwam ze een vrouw tegen, die zei dat het haar kat was geweest, die was 3 jaar terug weggelopen. ???
Nou, ik dacht : die vrouw is er dan ook niet achteraan gegaan toen. Mourtjik was haar oog al kwijt toen ze bij mijn moeder in de tuin kwam. :evil:
Maar mijn moeder denkt nu dat andere zwerfkatten haar hebben weggelokt, misschien toen ook, en dat ze misschien ook weer terug komt.
Ze denkt dat Mourtjik dus nog leeft.
En is nog een man in de straat die zwerfkatten iedere dag voert.

Ik weet niet of een zwerfkatje na zo lang weer gaat zwerven ?
Lijkt me vreemd.

Jiskefet
Beheer
Beheer
Contacteer:

#5 Bericht door Jiskefet » za 28 feb 2009 18:31

Als ze ergens van geschrokken is en de angst met de tuin of de directe omgeving van het huis associeert wel.....
Dan zoekt ze beschutting en durft misschien niet meer naar de 'enge plek' terug. Je zou eens kontakt op kunnen nemen met Harriët Ottes, een dierentolk, die heeft al meer katten naar huis gepraat: http://www.harriet-ottes.nl/ervaringen.htm
Ze heeft destijds ook Precious verteld waarom ze bij mij kwam wonen, en dat de andere katten geen vijanden waren, maar huisgenoten. Ze heeft ook de andere katten voorbereid op de komst van Precious.

Laat je moeder ook eens contact opnemen met degene die zwerfkatten voert, misschien zit ze daar nu ook wel tussen.
Afbeelding

Anne&pootjes
Limbo-pootjes
Limbo-pootjes
Contacteer:

#6 Bericht door Anne&pootjes » zo 01 mar 2009 00:47

:-( Ja, waar is ze van geschrokken ? Mijn moeder dacht dat ze misschien net verjaagd was door de andere zwerfkatten. Zij verdedigde haar tuin en territorium. Denk niet dat het wat voor mijn moeder is zo'n dierentolk.
Ze is al 82, dat gaat haar boven de pet.
Het is ook moeilijk om met haar te praten over de telefoon omdat ze een gehoorapparaatje heeft. Dan verstaat ze vaak dingen niet.
Er is een aardige man die zwerfkatten voet, hij zou het in de gaten houden. Daar hebben we al mee gesproken !

Jiskefet
Beheer
Beheer
Contacteer:

#7 Bericht door Jiskefet » zo 01 mar 2009 10:07

Je moeder hoeft er niets van te weten, jij kan het zelf ook doen. Als Harriët de naam van de kat weet, kan ze proberen kontakt te zoeken met Mourtjik en te vragen waarom ze niet naar huis gaat. Soms zijn ze de weg kwijt, maar soms durven ze ook gewoon een enge plek niet te passeren, en die enge plek kan de eigen tuin zijn, maar ook een plaats onderweg.

Harriët heeft ooit een geval gehad (een buurkat van een forumlid van CatRoom) die een spoorweg niet meer durfde oversteken. Maar de kat gaf har wel een goede beschrijving van waar hij zat. Goudlokje en haar buurvrouw zijn dus in die buurt gaan kijken en zagen de beschreven blauwe deur en garagedeur in die straat. Ze hebben de kat ook inderdaad vlakbij die plek gevonden, en hem met lekkere hapjes gelokt en gevangen. Later is diezelfde kat nog een keer verdwenen, en toen heeft Harriët hem 'naar huis gepraat' (aangemoedigd om als het stil was op straat, zodat hij niet bang hoefde zijn, rustig dezelfde weg terug te lopen). Met de 5 katten van Goudlokje zelf heeft ze ook kontakt gehad, en daar kwamen heel frappante dingen uit, die Goudje nooit op het forum verteld had, maar door de katten doorgebriefd werden. Een harde deurbel die, ondanks een washandje om de klepel, nog steeds een van de katten aan het schrikken maakte, gebakkelei over een favoriet ligplaatsje, een heel treffende beschrijving van het asiel waar een van de katten uit kwam.

Ik weet ook nooit of ik zulke dingen moet geloven (liever gezegd, ik kan me niet voorstellen hoe het werkt) maar het werkt wel, want Harriët kon vanuit Groninge beschrijven waar de kat in Gent was, en ik kon aan Precious en aan een paar van mijn katten (met name Catweazle en Tosca) precies merken wanneer ze kontakt had gehad, terwijl ik dat soms pas een dag later van haar zelf hoorde, en de reacties die ze van de katten zei te krijgen klopten precies met het gedrag dat ze na zo'n gesprek vertoonden.
Afbeelding

Anne&pootjes
Limbo-pootjes
Limbo-pootjes
Contacteer:

#8 Bericht door Anne&pootjes » zo 01 mar 2009 13:37

:D Frappant ! Ik geloof wel in dat soort helderziendheid.
Zal er eens over denken.
Ik ga eerst morgen eens naar dat kleuterdagverblijf , is dan weer open na de vakantie, en vragen of ik even over het terrein mag lopen.
De beste manier om Mourtjik naar huis te lokken is door haar te roepen denk ik, vooral door mijn moeder, want daar is ze absoluut niet bang voor. Heb mijn moeder gezegd ook 's avonds eens te roepen , wat harder. Geluid draagt dan ver weg.

Anne&pootjes
Limbo-pootjes
Limbo-pootjes
Contacteer:

#9 Bericht door Anne&pootjes » do 12 mar 2009 14:18

:D Vanmorgen vroeg kreeg ik een telefoontje van mijn moeder en die was in tranen, dus ik vreesde het ergste.
Maar ze huilde van blijdschap, want haar Mourtjik was vanochtend terug naar huis gekomen !
Maakte haar als gewoonlijk wakker door op bed te springen. En ze was heel blij mijn moeder terug te zien, kopjes geven, achterna lopen en gelijk een heerlijk bakje voer weggewerkt.
Nou, ze is 2,5 week weggeweest, en waar ???
Belangrijkste is dat ze terug is !
Mij moeder zei steeds, ik voel me nu eenzaam zonder Mourtjik.
:hello1: Maar ze is nu veilig thuis !

Frank
Admin
Admin
Contacteer:

#10 Bericht door Frank » do 12 mar 2009 15:15

Ik ben heel erg blij voor je Moeder Anne
En super dat Mourtjik de weg terug heeft kunnen vinden
Afbeelding

Als je een mens met een kat kon kruisen zou dat de mens verbeteren, maar de kat zou er slechter van worden

Afbeelding

Duiken is net als eten en drinken. Je kan niet zonder
Afbeelding

Anne&pootjes
Limbo-pootjes
Limbo-pootjes
Contacteer:

#11 Bericht door Anne&pootjes » do 12 mar 2009 15:56

:D ja ik ben ook superblij voor haar !
Morgen ga ik ff langs en kan ik gelijk alle postertjes weer weghalen, hangen er nog steeds aan lantaarnpalen in de buurt.
Ze wilde me vanmorgen om 6 uur al bellen, maar ze was bang dat ik dan zou schrikken van de telefoon, haha.

Frank
Admin
Admin
Contacteer:

#12 Bericht door Frank » do 12 mar 2009 17:19

Onze eerste Denie is ook eens een maand weg geweest
Brrrrrrrrrrrrr ik moet er niet meer aan denken
Afbeelding

Als je een mens met een kat kon kruisen zou dat de mens verbeteren, maar de kat zou er slechter van worden

Afbeelding

Duiken is net als eten en drinken. Je kan niet zonder
Afbeelding

Jiskefet
Beheer
Beheer
Contacteer:

#13 Bericht door Jiskefet » do 12 mar 2009 17:30

Hou op, toen ik klein was, is Josje van de buren 7 weken zoek geweest. Iedereen had de hoop al opgegeven, en toen kwam Jos, broodmager maar dolgelukkig, ineens thuis. Hij was te zwak om op het balkon te springen (een hoogte van ongeveer 1,20 meter), dus kwam hij bij ons, want wij hadden een trapje tegen het balkon staan.
Zoiets vergeet je nooit meer.
Maar gelukkig is ze heelhuids terug, en misschien is ze het toch wel geweest, de vorige keer........
Afbeelding

alma
Kroegtijgerin
Kroegtijgerin
Contacteer:

#14 Bericht door alma » do 12 mar 2009 19:29

Wat fijn dat ze weer terug is :hello1: Ze is toch wel gesteriliseerd :wink: anders zit je moeder over een paar weken nog met kleine Mourtjikjes ook :) maar dat zal wel niet :D het is in elk geval geweldig dat ze er weer is :D
Afbeelding

Groetjes van Alma

mercedes

#15 Bericht door mercedes » do 12 mar 2009 23:18

Gelukkig zeg.....dat is een hele tijd dat je moeder ongerust geweest is. Misschien had ze de hoop al opgegeven.
EEn hele opluchting. :hello1:

Plaats reactie