Mourtjik vermist

Vermiste en gevonden dieren

Moderators: CatRoom beheer, Jiskefet

Bericht
Auteur
Anne&pootjes
Limbo-pootjes
Limbo-pootjes
Contacteer:

Re: Mourtjik vermist

#16 Bericht door Anne&pootjes » vr 13 mar 2009 10:23

:D Mourtjik is ruim 3 jaar terug ingevangen door de Stichting Zwerfkat in Maastricht, mijn moeder had ze gebeld. Ingevangen en gesteriliseerd en terug in de tuin gezet, mijn moeder voerde haar bij. Een ander zwerfkatje Chucky (ook maar 1 oogje) had haar meegebracht. Die was ook ingevangen etc. en was bij mijn moeder in huis getrokken. Helaas was Chucky net toen ze een beetje ingeburgerd was door de pootjes gezakt, door zwerfkat opgehaald voor de DA, maar ze bleek iets ongeneeslijks te hebben aan de hersentjes en was ingeslapen. Mijn moeder was helemaal van streek. Maar Mourtjik bleef komen, en toen ze gesteriliseerd was is ze na ongeveer een half jaar in de tuin te hebben gebivakkeerd ook bij mijn moeder in huis getrokken. En woont er nu zo'n 3 jaar.

:-) Mijn moeder had de hoop niet opgegeven, ze bleef elke dag rond lopen en roepen en er stond iedere dag een vers bakje voer klaar.
En iedere dag een kaarsje branden hè ! :cat:
Je weet het ook niet : ik was een beetje bang dat ze dezelfde ziekte had misschien als wijlen Chucky, of dat ze door iemand was ingesloten die het zwerfkatje wou helpen, of dat ze gewoon verdwaald was, geschrokken van het carnavalsgebeuren, want ze verdween carnavalsmaandag. Er lopen meer zwerfkatjes in de buurt, mijn moeder wa bang dat ze misschien verjaagd was door een grote zwerfkater. Er is nog een aardige buur verderop die ook zwerfkatten voert. Gelukkig terug in ieder geval, waar ze was blijft wel een raadsel.
Ze was wel wat magerder, dus niet zo veel te eten gehad of gewild.

Ik zat zelf al een beetje te denken : als Mourtjik niet zou terugkomen , om een katje van herplaatsing voor haar te kijken. Een lief huiselijk knuffelkatje, gezond en wel , die je wel makkelijk kunt oppakken voor t geval je naar de DA moet ofzo.
Maar wilde ook nog een paar weken afwachten.

Plaats reactie