Casper is vermist => TERUG!!!

Vermiste en gevonden dieren

Moderators: CatRoom beheer, Jiskefet

Bericht
Auteur
Jouke
Nieuweling
Nieuweling
Contacteer:

Casper is vermist => TERUG!!!

#1 Bericht door Jouke » za 24 okt 2009 14:17

Sinds vrijdagochtend 23 oktober zijn we onze kat Casper kwijt. Het is een katje wat normaal de tuin niet uit mag. Hij is dus niet gewend om buiten te zijn. Hij is echter in de nacht van donderdag op vrijdag blijkbaar toch uit de tuin gekomen. Toen we vrijdagochtend wakker werden, was hij nergens te vinden.
We hebben de hele buurt al doorgezocht en overal geroepen, maar kunnen hem niet vinden.
We maken ons extra zorgen omdat hij elke dag twee keer medicijnen nodig heeft omdat hij epileptisch is.

We wonen in Leiderdorp in de Willem de zwijgerlaan (in het 'oude dorp', tegenover hazerwoude rijndijk - aan de overkant van de Rijn)
Mijn telefoonnummer is: 06 - 125 05 417

Hte is klein cypers katje met veel wit. Vooral zijn buik, voorpootjes en snoetje zijn wit. Hij gheeft een roze neusje.
Hij is gechipt.

Afbeelding

Jiskefet
Beheer
Beheer
Contacteer:

Re: Casper is vermist

#2 Bericht door Jiskefet » za 24 okt 2009 20:16

O jee, arme Casper, hopelijk komt hij snel terug. Is hij gechipt?
Meld hem ook aan op alle vermiste dieren-sites, je weet nooit....

http://www.gevondenenvermistehuisdieren.nl/index.php

http://www.amivedi.nl/site/frame4.htm

http://www.vermistedierenregister.nl/

http://www.dierendisk.nl/vermist.htm

http://www.welcome.to/vermistedieren
Afbeelding

alma
Kroegtijgerin
Kroegtijgerin
Contacteer:

#3 Bericht door alma » za 24 okt 2009 21:37

Ik zal duimen dat hij snel terug komt :-?
Afbeelding

Groetjes van Alma

Frank
Admin
Admin
Contacteer:

#4 Bericht door Frank » za 24 okt 2009 21:54

Ik duim dat Casper snel weer terug komt
Afbeelding

Als je een mens met een kat kon kruisen zou dat de mens verbeteren, maar de kat zou er slechter van worden

Afbeelding

Duiken is net als eten en drinken. Je kan niet zonder
Afbeelding

hanneke
Admin
Admin
Contacteer:

#5 Bericht door hanneke » zo 25 okt 2009 13:14

Ik hoop dat Casper snel weer thuis is.
Afbeelding[/URL]

Jouke
Nieuweling
Nieuweling
Contacteer:

#6 Bericht door Jouke » ma 26 okt 2009 07:34

Nou, hij is nog steeds weg hoor.
Ik weet ook niet of hij de weg terug weet. Het is niet echt een heel slim dier eerlijk gezegd. Beetje blond is tie.

Waar ik het meest bang voor ben is dat hij ergens op een gevaarlijke plek een aanval heeft gehad. Naast water ofzo of midden op de weg.

Maar ja, ik heb amivedi en dierenambu ingeschakeld, dus ook als ie ergens dood gevonden wordt, moet ik wel bericht krijgen, lijkt me.

We hebben de poort van de tuin nu steeds open staan en het kattenluikje op "alleen naar binnen" gezet.
En we sturen onze oudste kat steeds naar buiten. Dat is wel en buitenkat. Het gekke is; Guus wil elke dag minstens een keer naar buiten om zijn rondje te lopen. Vrijdag en zaterdag wilde hij absoluut niet naar buiten. We vroegen hem om Casper te gaan zoeken. Hij keek ons heel serieus aan, maar vertikte het om naar buiten te gaan. Dat geeft me ook zo'n eng gevoel. Guus begrijpt (lijkt het wel) altijd alles wat we zeggen. Hij heeft Casper al eerder terug gebracht. Waakt dan een soort over hem. En nu wil hij dat ineens niet.

Misschien wordt ik wel gewoon gek hoor en zoek ik overal wat achter.
Maar ik blijf maar malen in mijn hoofd.

Ik ga die linkjes die Jiskefet noemt ook allemaal ens bezoeken.
Dankjewel daarvoor!

Jiskefet
Beheer
Beheer
Contacteer:

#7 Bericht door Jiskefet » ma 26 okt 2009 08:18

Mijn Tosca is ook 2 weken zoek geweest, en ik heb haar toen ook overal aangemeld.
Bij mij heeft het niets geholpen, want ze kon niet gevonden worden, ze zat ergens opgesloten in een schuur of garage, en is ontsnapt zodra ze ongezien weg kon komen (ze is erg schuw). Maar je grijpt alles aan.

Het kan zijn dat Guus allang heeft gezocht, maar dat Casper niet binnen zijn territorium zit. Heb je ook alle dierenartsen in de omgeveing gewaarschuwd? Sommige mensen nemen domweg aan dat een kat is gedumpt (dat gebeurt in deze tijd helaas ook erg veel) en nemen hem liefdevol in huis zonder te controleren of hij vermist is. Dus een flyer met foto bij de DA is ook een goed idee, en zo mogelijk ook eentje bij de buurtwinkels.

Zet hier ook even een foto van Casper neer, dan weten mensen naar wie ze moeten uitkijken.
Afbeelding

Jiskefet
Beheer
Beheer
Contacteer:

#8 Bericht door Jiskefet » ma 26 okt 2009 08:22

Nog een idee: hebben jullie een schuur, kelder, garage, kruipruimte, zolder waar Casper kan zitten? En een vergelijkbare plek bij de buren? Een kast in een kamer waar je weinig komt?
Ik weet niet of Casper gaat gillen als hij opgesloten zit, maar ik heb een kat die zo zacht miauwt dat je hem aan de andere kant van een gesloten deur nog maar net hoort. Die zit soms dus ongemerkt opgesloten, want hij kruipt wel graag overal in.
Afbeelding

Jouke
Nieuweling
Nieuweling
Contacteer:

#9 Bericht door Jouke » ma 26 okt 2009 08:27

Casper kan vreselijk hard gillen.

Ik heb het hele huis al drie keer overhoop gehaald. Ik heb vanmorgen folders uitgeprint, die ga ik vanmiddag door de buurt verspreiden.

Ik heb alle linkjes gehad die jij aangegeven hebt. Ik ga zo nog zoeken naar regionale tv of radiozenders.

En ik hoop dat Harriet me antwoord kan geven. Die heb ik gemaild met de vraag of ze contact met hem kan krijgen. Dat is eigenlijk mijn enige hoop nog. Dan weten we misschien waar hij kan zitten. Misschien is alles wel goed en is hij gwoon niet van plan terug te komen. Zou ook nog kunnen...
Ik hoop het niet, want ik mis hem zo.

Jiskefet
Beheer
Beheer
Contacteer:

#10 Bericht door Jiskefet » ma 26 okt 2009 09:08

Het kan inderdaad best dat hij het buitenleven erg interessant vindt, maar dan nog komen ze meestal na een dag, of hooguit 2 dagen wel terug, al was het alleen maar om te eten. En in dit weer lijkt het me helemaal niet aantrekkelijk om weg te blijven. Als het nu hoog zomer was, was het een ander verhaal.
Volgens mij is Casper of verdwaald, of hij zit ergens opgesloten.
Flyeren is echt nuttig, pak ook echt de winkels en flats in de wijde omgeving mee, want ik weet van iemand die een melding kreeg van meer dan 2km (!!!) van huis, dat er zo'n kat gezien was, en hij was het inderdaad. Ze hebben hem toen met lekker voer in een reismand gelokt en zo mee naar huis genomen. Die was verdwaald, en schijnbaar steeds verder de verkeerde richting uitgelopen.

Hopelijk kan Harriet meer vertellen.
Afbeelding

Jouke
Nieuweling
Nieuweling
Contacteer:

#11 Bericht door Jouke » ma 26 okt 2009 09:32

Ja, dat idee heb ik ook hoor. Verdwaald is best een optie. Hij is echt niet heel snugger. en als ie ook nog eens een aanval (of meer) gehad heeft, is ie misschien als een kip zonder kop ergens heen gelopen. Niet op de weg gelet en simpelweg verdwaald.

Maar ik heb er zowiezo een eng gevoel bij.
Ik probeer moed en oop te houden, maar ik heb zo'n voorgevoel dat hij niet meer leeft.
Waar het vandaan komt weet ik niet. Ik hoop dat het alleen maar mijn angst is.

Jiskefet
Beheer
Beheer
Contacteer:

#12 Bericht door Jiskefet » ma 26 okt 2009 11:16

Dat kan heel goed, hoor.
Toen Tosca meer dan een week weg was, was ik er ook van overtuigd dat ze niet meer leefde. Alleen Hanneke bleef zeggen dat ze leefde en ergens opgesloten zat, ergens waar het ook overdag donker was. En dat ze gewond was en stonk....
Dat bleek dus precies te kloppen, ik zat er met mijn gevoel helemaal naast, het was puur mijn angst.....

Moed houden!
Afbeelding

Anne&pootjes
Limbo-pootjes
Limbo-pootjes
Contacteer:

#13 Bericht door Anne&pootjes » ma 26 okt 2009 11:41

:-( Hopelijk komt ie snel weer tevoorschijn !

Heb je niet vergeten op de flyers te zetten dat mensen vooral ook in schuurtjes en garages e.d. kijken ?
Misschien mauwt ie niet bij vreemden.

Valentino
fotograferend konijn
fotograferend konijn
Contacteer:

#14 Bericht door Valentino » ma 26 okt 2009 18:11

We duimen hier uit alle macht!
Alleen kattenliefhebbers kennen het genot van muzikale kruiken in bed die nooit afkoelen(Susanne Millen)

In gepeins verzonken nemen zij dezelfde houding aan.
De grote sfinxen die in diepe eenzaamheid liggen uitgestrekt.
En lijken te slapen, in een eindeloze droom..
(Charles Baudelaire(1821-1867))

I got rid of my girlfriend, the cat was allergic.

Calories consumed in private don't count.

Miriam
Haflingerfan
Haflingerfan
Contacteer:

#15 Bericht door Miriam » wo 28 okt 2009 07:46

ojee zoiets is altijd zo erg. Ik hoop dat hij snel terug zal zijn. Ik zal voor je duimen dat je snel zekerheid krijgt! :knuf:
groetjes,
Miriam

Afbeelding

Plaats reactie