Mous!

Vermiste en gevonden dieren

Moderators: CatRoom beheer, Jiskefet

Plaats reactie
Bericht
Auteur
FindingMous

Mous!

#1 Bericht door FindingMous » di 12 sep 2006 17:32

Mijn kat, Mous is vorig jaar weg gelopen.
Het is een mannetje, en gecastreerd. Altijd is hij al weggaanderig geweest, soms was hij een maand (!!!) weg en kwam dan weer terug.
Het is echt een super lief beest (zit heel lief bij je enzo).
Maar sinds een jaar (toen we op vakantie waren gegaan) is hij weg.
In de tussen tijd hebben we een hond gekregen.
De laatste paar maanden waren we de hoop op het vinden van Mous kwijt.
Maar nu is hij waarschijnlijk gevonden.
Hij is straatkat (hihi) geworden die bij de slager en het restaurant zijn korstje verdiend.
Hij heeft een huidziekte gehad waardoor hij kaal is geworden en heeft nu deels een bruine vacht.
Zojuist ben ik hem tegen gekomen maar er was nog iets dat veranderd was, zijn sokjes waren langer geworden?! Is dit mogelijk als het haar van een kat is uitgevallen?
En nog een vraagje, is het stom om de kat in huis te halen, ik wil hem super graag weer terug, maar we hebben nu wel een hond.
Iemand tips?
alvast bedankt!
Groetjes, Melanie

beestje

#2 Bericht door beestje » di 12 sep 2006 18:20

Hai Melanie,

Wat leuk dat je Mous hebt teruggezien.
Maar ik vrees dat als hij verwildert is dat je hem niet zo gemakkelijk kunt vangen.
En kale plekken, dat kan hoor als hij niet alle vitaminen en mineralen krijgt die hij hoort te hebben.
Verder kunnen en hond en een kat heel goed samenleven. Maar het kost in jouw geval wel veel tijd.
Ik wens je veel succes met Mous!

FindingMous

#3 Bericht door FindingMous » di 12 sep 2006 18:34

Bedankt voor je reactie!
Ik heb hem net al geprobeerd aan te raken en ik kon heel dicht bij komen, hij viel me niet aan ofzo maar hij liep (langzaam) weg. En ik wilde hem niet laten schrikken.

Mirjam
asielsambassadeur
asielsambassadeur

#4 Bericht door Mirjam » di 12 sep 2006 20:10

Wat een wonderlijk verhaal :shock:
Herkende hij je nog een beetje?
Afbeelding

Jiskefet
Beheer
Beheer
Contacteer:

#5 Bericht door Jiskefet » di 12 sep 2006 20:25

Als je denkt dat hij nog bij je kan wennen, zou ik het zeker proberen.
Begin eerst maar met vriendschap sluiten, breng wat lekkers voor hem mee, kijk of hij naar jou toe wil komen en of hij zich dan laat aanhalen.
Win zijn vertrouwen en kijk hoe hij reageert.
Afbeelding

FindingMous

#6 Bericht door FindingMous » wo 13 sep 2006 09:03

Mirjam schreef:Wat een wonderlijk verhaal :shock:
Herkende hij je nog een beetje?
Hij rende niet weg toen ik dichterbij kwam (ben op mijn hurken stapje voor stapje naar hem toe gegaan).
Begin eerst maar met vriendschap sluiten, breng wat lekkers voor hem mee, kijk of hij naar jou toe wil komen en of hij zich dan laat aanhalen.
Win zijn vertrouwen en kijk hoe hij reageert.
Wow geweldig idee! Ik had bedacht van hem gewoon pakken in een kattenvervoerding stoppen en meenemen (ik wist echt niet wat ik moest doen). Dit is echt veel beter, ik ga vanmiddag gelijk langs!

Mirjam
asielsambassadeur
asielsambassadeur

#7 Bericht door Mirjam » wo 13 sep 2006 15:32

Houd je ons op de hoogte?
Afbeelding

Jiskefet
Beheer
Beheer
Contacteer:

#8 Bericht door Jiskefet » za 23 sep 2006 23:52

Als het niet lukt om hem te vangen, en je kan wel zo goed contact met hem maken dat je denkt dat hij weer zou kunnen wennen als huiskat, kan je bij de dierenbescherming/ dierenambulance vragen of ze hem met een vangkooi willen vangen. Vaak willen ze maar al te graag helpen, als dat betekent dat er een zwerver van de straat is die NIET naar het asiel hoeft....... Als de mensen van de dierenambulance hem voor je vangen associeert hij jou ook niet met een mogelijk stressvolle gebeurtenis.....

Als je hem eenmaal thuis hebt zou ik hem de eerste tijd wel in een bench houden, dan kan hij op een veilige manier wennen aan het binnen zijn, de geuren, de mensen om hem heen en de hond. Want ook al is hij ooit een huiskat geweest, hij is natuurlijk helemaal ontwend om bij mensen in huis te leven, en alles moet eerst weer een beetje vertrouwd worden.
Zet de bench liefst in een rustige hoek van de kamer, maar wel zo dat Mous je kan zien (of je gaat gewoon regelmatig in de buurt van de bench zitten en tegen hem kletsen). Een andere optie is om hem in het begin in een afgesloten kamer te houden, en desnoods een soort hordeur van kippengaas of zoiets te fabriceren zodat hij wel naar buiten kan kijken, maar de kamer niet uitkan tenzij jij hem er uit laat.

Meestal kan je wel een bench lenen of huren van de dierenbescherming of het plaatselijke asiel. Ik heb destijds zelf een bench gekocht toen ik er een nodig had, want als een van mijn katten ziek is zet ik hem ook in de bench, dan kan ik hem beter in de gaten houden, en blijft hij ook lekker warm, want 's winters staat de bench dan lekker dicht bij de verwarming.
Afbeelding

Jiskefet
Beheer
Beheer
Contacteer:

#9 Bericht door Jiskefet » zo 24 sep 2006 22:36

Kijk, hier hebben mensen een gaasdeur voor de trap gemaakt, zodat de katten op 1 verdieping blijven, maar je kan op deze manier ook een kamer afscheiden, zodat Mous jullie wel kan zien en horen, maar toch op een veilig afgeschermd plekje zit.

Afbeelding
Afbeelding

FindingMous

#10 Bericht door FindingMous » do 19 okt 2006 16:11

Hey iedereen. Mous is nog steeds waar hij is.
En we hebben nu een paar opties

1; hem laten waar hij is, maar de kans is dat hij in de winter sterft
2; hem naar het asiel brengen zodat hij naar een ander gezin kan
3;  zie Odipoes's bericht..

Het liefst voor optie drie!

Mirjam
asielsambassadeur
asielsambassadeur

#11 Bericht door Mirjam » vr 20 okt 2006 10:14

Voor optie drie gaan natuurlijk! Als je denkt dat hij bij een ander huiskat kan worden, kan jij bij jou ook wel weer aarden.
Ik denk eerder zelfs omdat hij ook bij jullie gewoont heeft.
Afbeelding

Plaats reactie