Poes vermist in Hank - ZE IS TERECHT!

Vermiste en gevonden dieren

Moderators: CatRoom beheer, Jiskefet

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Astrid
Gevorderd
Gevorderd
Contacteer:

Poes vermist in Hank - ZE IS TERECHT!

#1 Bericht door Astrid » za 16 aug 2008 23:05

staat op een ander forum , maar plaats het hier ook even

Ben helemaal stuk.

Sinds gisterenavond zijn we onze poes Dribbel kwijt. mijn lieffie. mijn
allerliefste poesje die ik al vanaf dat ze 3,5 week oud is in huis heb.
Over 2 weken zou ze 12 jaar zijn geworden.

Dribbel is nog nooit buiten geweest en vanochtend kwamen we tot de conclusie dat ze niet meer in huis is.
Omdat ze nooit buiten komt hebben we het hele huis op zijn kop gegooid maar we konden haar niet vinden.
Daarna zijn we in het dorp gaan zoeken, te voet, op de fiets en met de auto.
De buren hebben meegezocht, Nicole en haar nichtje hebben meegezocht, Erwin en ik maar tot nu toe nog geen resultaat.
Gisterenavond om 8 uur was ze nog binnen, wat er daarna gebeurd is. geen idee.
Net hoorde we dat ze gisterenavond bij de buren 2 deuren verder voor de voordeur zat. De buurvrouw heeft haar nog in haar handen gehad maar wist niet dat ze van mij was en heeft haar dus weer laten gaan.

De dierenkliniek is gebeld, 3 asiels in de omgeving en Amivedi.
We hebben posters opgehangen in de supermarkt en alle plaatselijke winkels hier.
En we hebben zojuist huis aan huis 100 flyers verspreid met haar foto.

Ik word misselijk bij het idee dat ik haar nooit meer terug zie.

Veel van jullie zitten ook nog op andere forums/emaillijsten. De kans is klein maar verspreid alsjeblieft dit bericht zo veel mogelijk want ik wil haar zo graag terug.

Mijn gegevens: Natascha de Ruyter, Valkstraat 5 in Hank, 06-41222572.

Dribbel, waar ben je. we missen je.!!! Kom alsjeblieft naar huis!!!

Hier is een foto van Dribbel te zien, het gaat om het linkse schildpadpoesje.
http://www.shayela.nl/aboutusourkennel.html

Natascha & Erwin

Jiskefet
Beheer
Beheer
Contacteer:

Re: Poes vermist in Hank

#2 Bericht door Jiskefet » za 16 aug 2008 23:14

Verschrikkelijk, ik hoop dat Dribbel snel thuis komt!!!!!
Afbeelding

Jiskefet
Beheer
Beheer
Contacteer:

Re: Poes vermist in Hank

#3 Bericht door Jiskefet » zo 17 aug 2008 10:52

Na een hele dag zoeken, stressen, janken en panieken van mij is ze weer thuis!

We zijn echt de hele dag aan het zoeken geweest en het is onvoorstelbaar wat voor een hulp we hebben gekregen van met name de mensen hier uit de buurt. Echt toppie!

Na heel wat km’s per fiets en te voet te hebben afgelegd vandaag begon ik tegen de schemer de hoop op te geven dat ze nog uit zichzelf thuis zou komen.
De hele dag heeft alles open gestaan en heeft er een schaaltje met vlees klaar gestaan maar geen Dribbel te zien.

In de loop van de dag hebben er 2 x mensen aan de deur gestaan met een kat waarvan ze vroegen of het Dribbel was… helaas wat dit alle twee de keer niet het geval.
Daarom besloot ik om nog wat posters in kleur te maken en op de bomen en lantaarnpalen te hangen (de huis aan huis flyer was namelijk zwart/wit).
Terwijl ik die om half 10 aan het rondplakken was in de buurt en ik tegelijkertijd weer aan het zoeken en roepen was zag ik ineens haar koppie bij de achterburen om de schutting verschijnen. Ik wilde naar haar toe gaan maar hij pupillen waren zo groot als haar hele ogen. Ik kon zien dat ze doods- en doodsbang was.

Ikke Erwin roepen maar die hoorde me natuurlijk niet. Weglopen durfde ik ook niet want ik was bang dat ze dan weg zou rennen en dan zou ik niet zien welke kant op dus dat was geen optie. Dus toch maar geprobeerd om haar zelf te pakken maar toen ik heel voorzichtig naar haar toe liep rende ze weg, door de heg de volgende tuin in.
Ik ben met 300 km per uur naar huis gerend, Erwin gehaald en met z’n tweeën terug naar de plek waar ik haar voor het laatst had gezien.
Erwin is daar bij de heg gebleven en ik heb bij de mensen aangebeld bij wie ik ze de tuin in zag schieten.
Die waren gelukkig thuis en ik kon door hun huis de tuin in. Na een paar minuutjes zoeken zag ik haar in een hoekje zitten.
Ik wilde haar grijpen en toen viel ze me aan. Ze beet en krabte waar ze kon maar ik had haar vast en was onder geen enkel beding nog van plan om haar los te laten.
Ze was zo in de stress, als ik haar toen los had gelaten was ze waarschijnlijk zo hard weggerend dat ze nooit meer terug was gekomen.
Dus ik heb de beten getrotseerd en heb een bijtende, krabbende, blazende en gillende kat mee naar huis genomen.
Eer dat ik thuis was zat mijn rechterhand helemaal onder het bloed. We hebben Dribbel in de keuken gezet en eten gegeven en dat at ze meteen op.

Na het eten konden we haar weer zo aaien en begon ze al weer te spinnen. Waarschijnlijk van blijdschap dat ze weer thuis was.
Wat moet ze in paniek zijn geweest… anders zou ze me nooit zo zijn aangevlogen…

Anyway, daarna mijn wonden even bekeken maar die logen er niet om.
Mijn rechterhand ligt helemaal open en met name mijn ringvinger is zwaar beschadigd. Ze heeft zelfs door mijn nagel heen gebeten…
De vinger begon te zwellen en werd stijf dus toch voor de zekerheid even de huisartsenpost gebeld en ik moest meteen komen.
Anti-bioticakuur gehad, tetanusprik gehad (die was nog geldig maar omdat de wond zo diep was heb ik er toch weer één gehad), wonden schoon gemaakt en nat verband erom heen.

En nu zijn we weer thuis, met een vreselijke pijnlijke hand maar Dribbel is in ieder geval weer thuis en dat is me alles waard!
Afbeelding

Miriam
Haflingerfan
Haflingerfan
Contacteer:

Re: Poes vermist in Hank - ZE IS TERECHT!

#4 Bericht door Miriam » zo 17 aug 2008 11:11

gelukkig weer een happy end! :hello1:
groetjes,
Miriam

Afbeelding

Frank
Admin
Admin
Contacteer:

#5 Bericht door Frank » zo 17 aug 2008 11:49

Gelukkig zeg
nu duimen dat har hand ook snel weer geneest
Afbeelding

Als je een mens met een kat kon kruisen zou dat de mens verbeteren, maar de kat zou er slechter van worden

Afbeelding

Duiken is net als eten en drinken. Je kan niet zonder
Afbeelding

Jiskefet
Beheer
Beheer
Contacteer:

#6 Bericht door Jiskefet » zo 17 aug 2008 13:12

Ja, zoiets kan hard aankomen, Tosca heeft mij ook een keer flink toegetakeld, die had, naast de gebruikelijke halen, het topje van mijn duim er ongeveer afgebeten... En ik wilde haar alleen een pijnstillertje geven omdat ze gesteriliseerd was.
Afbeelding

Astrid
Gevorderd
Gevorderd
Contacteer:

#7 Bericht door Astrid » zo 17 aug 2008 13:18

oooohhh gelukkig is ze weer terecht :hello1:

Jiskefet
Beheer
Beheer
Contacteer:

#8 Bericht door Jiskefet » zo 17 aug 2008 13:30

Nou he?
Ik kan me zo goed voorstellen hoe ze in hun rats gezeten hebben........
Afbeelding

Plaats reactie