Nog een keer in de picture.

Voor dieren die op zoek zijn naar een gouden mandje en mensen die zich daarvoor inzetten

Moderators: CatRoom beheer, Jiskefet

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Indra
cat whisperer
cat whisperer
Contacteer:

Nog een keer in de picture.

#1 Bericht door Indra » zo 12 okt 2008 19:54

Raya
Afbeelding

Voor Raya ben ik op zoek.

Naar een rustig huisje met geen of enkele katten, mag en zonder kinderen, dus wat oudere mensen
die al gesetteld zijn.
Raya is een dame die veel tijd nodig heeft om zich aan te passen en nieuwe mensen weer te vertrouwen. Als je haar vertrouwen hebt gewonnen dan is Raya een hele lieve poes die stiekem toch wel graag geaaid wordt. Ze is erg onzeker en als ze in het nauw zit slaat dat om in angst, de angst is dan in haar oogjes te lezen. Ga je dan bij haar zitten en praat je dan rustig tegen haar dan zie je dan ze langzaam ontspant en de angstige blik in haar ogen veranderd in een onzekere vragende blik. Vertrouwd ze je dan komt ze naar je toe en wrijft haar lichaam tegen je aan, dan kan je haar voorzichtig aaien, niet haar hele lijfje maar haar rug en haar kopje, kom je aan de zijkant van haar lijfje dan kan ze omdraaien en je waarschuwend aankijken dan weet je ik moet haar even laten gaan. Al snel besluit ze weer dat het veilig is en komt ze weer met haar lijfje tegen je aan schuren al spinnend en soms ook mauwend. Ze wordt dan steeds drukker en gaat steeds sneller lopen alsof ze een hoop in te halen heeft, aai je haar dan weer zonder te stoppen dan beseft ze ineens weer wat ze aan het doen is en plots draait ze om en haar blik staat donker haar voorpootje komt langzaam omhoog klaar om je tot de orde te roepen. Ik stop dan met aaien en praat rustig tegen haar ..dan opeens beseft ze weer ..oh ja dit is veilig en dit is best lekker en al snel loopt ze weer rondjes om me heen of kruipt onder mijn benen daar ondertussen weer spinnend en mauwend en vragen om een streling.
Dat is Raya een bange, onzekere kleine lieve poes die zo graag van een lieve strelende hand geniet maar waarschijnlijk zo vaak is teleur gesteld dat ze daardoor nogal wispelturig kan zijn.
Raya is nu 16 weken bij ons en loopt nu ruim 5 weken los. In die weken is ze goed vooruit gegaan maar heeft af en toe nog een terugval. Na het overlijden van Noa is ze de zolder op gegaan en is daar 3 dagen gebleven, ze wilde er niet vanaf komen…na lokken met natvlees is het me gelukt haar weer beneden te krijgen. Ze is naar ons toe niet veranderd maar de veranderingen in huis zoals de pensionlogé, kittens en dat soort veranderingen zijn voor haar aangrijpende veranderingen die haar weer van haar stuk brengen. Terwijl ik dit type hoor ik vanuit de binnenren een poes mauwen..het is Raya die buiten zat een aangeeft dat ze naar binnen wilt …dit is nieuw voor haar en als ik de ren open doe komt ze al mauwend naar binnen en bedelt duidelijk om haar natvoer…er is maar een smaak die mevrouw lust en dat is kipfile met struisvogel van Sheba…onze prinses krijgt dat dan ook direct voor geschoteld. Raya voelt zich niet echt op haar gemak in mijn grote groep, Devon vindt zijn maar eng en ze blaast erg naar hem. Mauro en O’Jay zijn 2 zachtaardige kerels en die laat ze ook in haar buurt komen. Op de zolder zit ze vaak achter de schotten maar als de andere katten beneden of buiten zijn dan ligt ze op een kussen of in de krabpaal en is ze tevreden als ik haar dan roep dan komt ze ook wel naar me toe en begint het hele ritueel “Rondjes om me heen lopen en vragen om een streling en is Raya super lief” . De katten die haar niet liggen gromt ze regelmatig tegen en dat zijn in ieder geval Devon, Mosi en Jaya. Skibby de hond daar is ze helemaal gek op die kan haar zowat omver lopen ze vind het best vaak loopt ze eerst naar Skibby om haar te begroeten en kopjes te geven, heel af en toe zie ik haar in de mand naast Skibby liggen. Ik krijg van het asiel de ruimte om voor Raya een huisje te zoeken en mocht dat niet lukken, kan ik zelf aangeven wanneer zij zover is om op de asielsite te zetten. Als ik daartoe besluit mag ik zelf beslissen of de mensen haar mogen meenemen. Ik wil er namelijk 1000% zeker van zijn dat diegene die besluit Raya in huis te nemen weet dat Raya voorlopig en misschien wel nooit op schoot komt of opgepakt kan worden, dat Raya nu zelf beslist of ze geaaid wilt worden en dat Raya ook bepaald hoelang ze geaaid mag worden. Ik moet er niet aan denken dat men dat belooft en na een aantal weken er toch niks aan vind een poes die bepaalt wat er gebeurd of een poes die niet op schoot komt.
Ik weet het het zal niet makkelijk zijn maar dat is Raya ook niet maar ik weet wel dat als ze je eenmaal vertrouwd je aan Raya een hele lieve aanhankelijk poes zal hebben. Misschien heb ik het wel mis en kruipt ze na verloop van tijd wel op schoot en kan je haar zomaar aaien ik bedoel zo is het ook gegaan met Mosi.
Ik heb ook overwogen om haar hier te houden maar ik denk niet dat ik daar goed aan doe….voor Raya bedoel ik dan, ik denk dat ze in een kleine rustige groep veel gelukkiger zal zijn.
Daar Raya “eigendom” van het asiel is moet er voor Raya een adoptie bedrag betaald worden, ik vind dit voor Raya te hoog omdat zij nog lang niet “sociaal” is zoals men dat noemt. Ik zal dan ook overleggen met het asiel om de prijs aan te passen en ik vermoed dat het geen probleem zal zijn gezien het belangrijker is dat Raya een gouden mandje krijgt.
Het was een lang verhaal maar ik wild Raya goed beschrijven zodat men weet waar men aan begint.
Voor meer informatie of foto’s of als je haar in het echt wilt zien kan je een pb sturen.
Vergeet ik bijna te vertellen dat Raya in januari 2009 5 jaar zal worden en helemaal ingeënt en gesteriliseerd is. Ook lijkt het me overbodig te vermelden dat Raya alleen geplaatst wordt bij iemand met een afgesloten tuin/balkon of ren, dit om te voorkomen dan Raya weer aan het zwerven gaat.
Groetjes Indra & the 10 cats

Afbeelding

Jiskefet
Beheer
Beheer
Contacteer:

Re: Nog een keer in de picture.

#2 Bericht door Jiskefet » zo 12 okt 2008 20:03

RAya is een liefje, en als ik plaats zou heben en een groep waar ze in paste, kwam ik haar vandaag nog halen. Maar die drie jongens van mij zijn te wild voor haar, dat is haar stijl niet.
Hopelijk zijn er mensen met een rustiger kattenhuishouden, die het met haar aandurven. Want ze is het meer dan waard.
Afbeelding

Indra
cat whisperer
cat whisperer
Contacteer:

#3 Bericht door Indra » zo 12 okt 2008 20:07

Jiskefet schreef:RAya is een liefje, en als ik plaats zou heben en een groep waar ze in paste, kwam ik haar vandaag nog halen. Maar die drie jongens van mij zijn te wild voor haar, dat is haar stijl niet.
Hopelijk zijn er mensen met een rustiger kattenhuishouden, die het met haar aandurven. Want ze is het meer dan waard.
Ik hoop het ...voor Raya, ze heeft zoveel meegemaakt ze heeft ook wel recht op geluk. :cat:
Groetjes Indra & the 10 cats

Afbeelding

Frank
Admin
Admin
Contacteer:

#4 Bericht door Frank » zo 12 okt 2008 22:30

Ik zou wel willen maar ik vermoed dat Raya drie heren, waaronder een griekse stuiterbal en een griekse Kretzaanse Wolfshond hond te veel voor Raya zullen zijn.
Maar die blik :love4: :love4: :love4: :love4: :love4: :love4: :love4:

Ik hoop en duim keihard dat Indra dat je voor Raya heel snel een super gouden mand vind
Afbeelding

Als je een mens met een kat kon kruisen zou dat de mens verbeteren, maar de kat zou er slechter van worden

Afbeelding

Duiken is net als eten en drinken. Je kan niet zonder
Afbeelding

Miriam
Haflingerfan
Haflingerfan
Contacteer:

#5 Bericht door Miriam » zo 12 okt 2008 22:31

ik hoop en duim ook op een supermandje voor haar!!!
groetjes,
Miriam

Afbeelding

hanneke
Admin
Admin
Contacteer:

#6 Bericht door hanneke » zo 12 okt 2008 22:38

Ik duim ook voor haar dat ze een fijn mandje krijgt.
Afbeelding[/URL]

mystery

#7 Bericht door mystery » ma 13 okt 2008 00:46

Ik hoop dat je snel voor Raya het gouden mandje vindt dat ze verdiend. :love4:

lilian

#8 Bericht door lilian » ma 13 okt 2008 12:49

Als er 1 is die het verdiend is Raya het wel!
Heel veel succes.

Anne&pootjes
Limbo-pootjes
Limbo-pootjes
Contacteer:

#9 Bericht door Anne&pootjes » wo 15 okt 2008 01:46

:-) Raya is wel een schoonheid, net als haar naam.
Je vind vast een heel goed mandje voor haar !

Plaats reactie