herplaatsers! Finn en Frode!!

Voor dieren die op zoek zijn naar een gouden mandje en mensen die zich daarvoor inzetten

Moderators: CatRoom beheer, Jiskefet

Plaats reactie
Bericht
Auteur
ellie

herplaatsers! Finn en Frode!!

#1 Bericht door ellie » zo 09 aug 2009 01:29

Herplaatsers!!!!!!

Soms gebeurd het dat katten geherplaatst moeten worden hoe triest dit ook is.

Dit overkomt nu Finn en Frode, 2 grote stoere Noorse Boskat jongens!!
Op 13 juli 2009 zijn de beide heren bij mij terug gekomen in de cattery, wegens ernstige familie omstandigheden(ziekte) bij de huidige eigenaar. Het zag er eerst naar uit dat ze tijdelijk zouden komen logeren, maar de situatie is nu dusdanig dat ze eigenlijk niet terug kunnen naar huis. De huidige eigenaar wil ze eigenlijk helemaal niet kwijt en het doet hun dan ook veel verdriet, maar zoals het er nu naar uitziet hebben ze gewoon geen keuze.

Finn en Frode zijn bij mij geboren op 28 april 2007, uit het nestje van Jakkepoes fra Jerriks Smykkeskrin en Ragnarok Caleb en zijn dus al vanaf de geboorte bij elkaar, en dat moeten ze ook beslist blijven..
Beide jongens zijn heel erg lief. Finn was erg gesteld op de kinderen bij de huidige eigenaar en Frode was erg gesteld op de eigenaresse. Ze zijn dus kinderen gewend en ook een hond is geen probleem om mee samen te wonen. Finn is degene die haantje de voorste is en Frode kijkt eerst de kat uit de boom om maar zo te zeggen. Maar als Frode eenmaal loskomt dan wil hij het liefst de hele dag gekriebeld worden en gaat dan zelfs op zijn rug liggen, zodat zijn buik ook een flinke kriebelbeurt krijgt. Finn weegt 7,3 kilo en Frode weegt 9,5 kilo, dus het zijn beste teddyberen. Finn heeft al een keer last gehad van blaasgruis en eet daarom speciale dieetbrokjes van ome dokter, ter voorkoming van een herhaling. Frode eet voor het gemak ook maar dezefde brokjes, hoewel hij er geen last van heeft en eigenlijk gewoon voer mag eten. Ze zijn pas opnieuw ingeënt en ontwormd.
Deze 2 lieve teddyberen en partners in crime zoeken een heel goed blijvend huisje, waar bijvoorbeeld al een kat aanwezig is die ook dieetvoer eet, of bij mensen die nog geen katten hebben en waar ze dus met zijn tweetjes alleen zijn. Ze zijn erg graag buiten, dus een afgezette tuin, balkon of kattenren is beslist een must, of de bereidheid daartoe om dit voor ze te maken. Ze krijgen al hun spulletjes mee, zoals een grote degelijke krabpaal, speeltjes en kattenbakken. Het allerbelangrijkste is dat ze op een goed adres terechtkomen, want dat verdienen deze kanjers zonder meer!
Voor alle baby foto’s kunt u kijken op de website onder het knopje kittens en dan vorige nestjes. Het betreft het F-nestje.

Hier een foto van de beide jongens!!
Afbeelding

Voor verdere info: 0315-241687 of 06-22822336. (Noorse Boskatten Cattery Ragnarok)
www.catteryragnarok.nl
info@catteryragnarok.nl

groetjes

Ellie en Zoo.

Jiskefet
Beheer
Beheer
Contacteer:

Re: herplaatsers! Finn en Frode!!

#2 Bericht door Jiskefet » zo 09 aug 2009 01:54

Jeetje, Ellie, wat triest dat de jongens niet terug naar huis kunnen.
Hopelijk vind je een heel goed nieuw huis voor hen, want dat verdienen ze. En ik kan iedereen die een paar Noren een goed huis kan bieden aanraden om eens te gaan kijken, want Ellie heeft geweldige kanjers.
Afbeelding

ellie

#3 Bericht door ellie » zo 09 aug 2009 15:48

Ja, het is echt een heel triest verhaal, want de jongens voelen zich nu echt gedumpt, want van de week was de eigenaar op visite met het oudste dochtertje en toen wilden ze niets van hen weten in eerste instantie, ze snappen er niets van waarom ze nu uit huis moesten. Helaas hebben die mensen een kindje van 8 maanden en dat is heel erg ziek en er is ook kans van overlijden als ze de oorzaak van de ziekte niet vinden. Het is hard gezegd, maar ze zouden alleen naar huis kunnen als het kindje zou komen te overlijden. De 2 jongens waren heel erg gek met de kinderen, maar zijn op dit moment een gevaar voor het kindje volgens de dokters, dus ze moesten wel uit huis. Eerst waren ze een paar dagen echt helemaal van slag, maar na 2 dagen hadden ze al wel door dat ze weer terug waren bij "oma" en wisten ook met 2 dagen al weer waar de ren was om naar buiten te kunnen. Hun moeder Jakkepoes herkende ze ook weer terug en die geeft ze af en toe een kopje en likje, zo aandoenlijk. En helaas kan ik ze ook niet altijd houden, want het is nu al moeilijk met het dieetvoer gescheiden te geven. Het beste en voor hen de minste stess is een huisje waar ze alleen zijn en hele dagen geknuffeld worden, of bij mensen die al een kat hebben met dat diëet of mensen die in ieder geval er voor kunnen zorgen dat ze alleen hun eigen voer krijgen, tenminste Finn dan in ieder geval. 'T ja, soms overkomt mensen werkelijk een rampspoed. En ze vinden het verschrikkelijk datnu ook de jongens wegmoeten, want ze houden heel veel van Finn en Frode, dus ik heb ook beloofd dat we ze alleen plaatsen bij de echte GOUDEN MANDJES, wat zeg ik de KEIZERLIJKE MANDJES :D Dus vertel het door in kennissenkring en dan komt het balletje wel aan het rollen en wie weet vinden we de keizerlijke mandjes voor ze.

groetjes

Ellie en Zoo

Jiskefet
Beheer
Beheer
Contacteer:

#4 Bericht door Jiskefet » ma 10 aug 2009 13:43

Wat verschrikkelijk als je om een dergelijke reden je katten moet wegdoen. Het is altijd erg, maar dit is helemaal vreselijk. Je moet er niet aan denken dat ze straks EN hun kindje EN hun katten kwijt zijn......
Afbeelding

ellie

#5 Bericht door ellie » di 11 aug 2009 01:08

Ja, je hoort dan wel eens verhalen dat mensen hun katten wegdoen om de een of andere rotsmoes, maar die zouden het eens moeten overkomen zoals deze mensen, dan piepten ze wel anders denk ik. Soms hoor je de raarste smoezen van zogenaamde ziektes waar de katten om weg moeten, en dan denk ik het zou jullie maar werkelijk overkomen, dan zouden ze nooit meer met de 1 of andere ziekte spotten als smoes.

groetjes

Ellie en Zoo.

Anne&pootjes
Limbo-pootjes
Limbo-pootjes
Contacteer:

#6 Bericht door Anne&pootjes » do 17 dec 2009 03:03

:?: Zijn die 2 mooierds inmiddels geplaatst ?

ellie

#7 Bericht door ellie » vr 18 dec 2009 01:19

Finn en Frode zijn inmiddels geplaatst en hebben een heel erg goed tehuis gekregen,waar ze compleet straal verwend worden. Inmiddels heb ik al weer 2 nieuwe herplaatsers in de aanbieding, maar daar maak ik even een nieuw topic over.

groetjes

Ellie en Zoo.

Anne&pootjes
Limbo-pootjes
Limbo-pootjes
Contacteer:

#8 Bericht door Anne&pootjes » vr 18 dec 2009 10:37

:duim: Geweldig !

Plaats reactie