Dewey zoekt een nieuw huisje

Voor dieren die op zoek zijn naar een gouden mandje en mensen die zich daarvoor inzetten

Moderators: CatRoom beheer, Jiskefet

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Indra
cat whisperer
cat whisperer
Contacteer:

Dewey zoekt een nieuw huisje

#1 Bericht door Indra » wo 17 mar 2010 11:31

Dewey is een Maine Coon dame van 17 maanden oud en van kleur rood tabby blotched.
Het is een gezonde gesteriliseerde jonge meid, eentje met pit...ze zwaait graag met de scepter.
Dewey is begin februari samen met broer Aragon bij mij in de opvang gekomen, ze zijn van een nichtje van mij. Door prive omstandigheden moesten de katten elders geplaats worden.
Beide zijn zeer lief en sociaal, kunnen met andere katten en honden en zijn kleine kinderen gewend.
Ze zouden bij ons mogen blijven als Dewey zich niet ontpopte als een dominante tante.
Ik heb zelf 2 pittige dominante dames waarvan Kioni de ergste is, zij laat goed merken dat ze Dewey niet mag. Dewey en zij liggen regelmatig in de clinch dat gaat met een hoop geschreeuw gepaard en zorgt voor de nodige onrust binnen mijn groep.
Aragon is een watje maar wel een van ruim 8 kilo, een echte goedzak die eigenlijk geen problemen veroorzaakt. Aragon zou dus mogen blijven mits broer en zus samen kunnen blijven. Ik zie ze het liefst ook samen blijven maar kan me voorstellen dat 2 katten aanschaffen niet zo simpel is, beide katten zijn niet gratis er moet wel wat betaald worden maar niet het volle pond een goed huis is belangrijker.
Beide bezitten een stamboom en beiden zijn mooi, Dewey is pas hier gesteriliseerd en begint nu met een groei inhaalslag en haar vacht is weer mooi aan het worden.
Aragon is een creme tabby blotched met wit en een gecastereerde gorte vent.
Aragon gaat alleen weg samen met zijn zus omdat het geen must is om hem te plaatsen.

Afbeelding
Dewey

Afbeelding
Dewey en Aragon

Afbeelding
Aragon
Groetjes Indra & the 10 cats

Afbeelding

Anne&pootjes
Limbo-pootjes
Limbo-pootjes
Contacteer:

Re: Dewey zoekt een nieuw huisje

#2 Bericht door Anne&pootjes » do 18 mar 2010 01:15

:D Succes met het plaatsen !
Hopelijk vind je iemand die ze allebei wil, hebben ze elkaars gezelschap !
Inieder geval leuk voor Dewey als die niet zo goed gaat met andere katten dan haar broertje.

Indra
cat whisperer
cat whisperer
Contacteer:

#3 Bericht door Indra » do 18 mar 2010 08:10

Anne&pootjes schreef::D Succes met het plaatsen !
Hopelijk vind je iemand die ze allebei wil, hebben ze elkaars gezelschap !
Inieder geval leuk voor Dewey als die niet zo goed gaat met andere katten dan haar broertje.

Dankje ik hoop dat ze of beiden of alleen Dewey een leuk huisje krijgen.
Dewey kan wel met andere katten alleen is ze vrij dominant en las er dan andere dominante katten zijn kan dat wel eens problemen geven. :-)
Groetjes Indra & the 10 cats

Afbeelding

Valentino
fotograferend konijn
fotograferend konijn
Contacteer:

#4 Bericht door Valentino » do 18 mar 2010 10:43

Wat een mooie meid, maar ik heb hier ook een paar dominante figuren rondlopen en dat word geheid ruzie.

Ik hoop dat ze snel een warm plekje krijgt.
Alleen kattenliefhebbers kennen het genot van muzikale kruiken in bed die nooit afkoelen(Susanne Millen)

In gepeins verzonken nemen zij dezelfde houding aan.
De grote sfinxen die in diepe eenzaamheid liggen uitgestrekt.
En lijken te slapen, in een eindeloze droom..
(Charles Baudelaire(1821-1867))

I got rid of my girlfriend, the cat was allergic.

Calories consumed in private don't count.

Plaats reactie