Gizmo is thuis

Voor dieren die op zoek zijn naar een gouden mandje en mensen die zich daarvoor inzetten

Moderators: CatRoom beheer, Jiskefet

Bericht
Auteur
alma
Kroegtijgerin
Kroegtijgerin
Contacteer:

Gizmo is thuis

#1 Bericht door alma » di 15 feb 2011 18:15

Dit is Gizmo de kat die op straat geschopt werk na een scheiding :crybaby: Hij krijgt eten en aandacht van mensen uit de hele buurt en is superlief. Optillen, op schoot, kusjes op zijn hoofd, andere katten en zelfs honden... allemaal geen probleem. Een superlieve, aanhankelijke kat die graag naar buiten gaat . Gizmo is ongeveer 5 jaar.
Gizmo heeft tijdelijk onderdak gevonden , dus gelukkig zit hij niet in de kou. De mevrouw bij wie hij zit heeft echter al drie katten en wil er niet nog een bij. Dus hierbij de oproep; wie weet iemand die deze schat nog een kans wil geven?

Oh ja, hij miauwt niet echt maar kwettert als een soort vogeltje. Schattig om te horen. Het is een echte klets- en kroelkont.

Afbeelding
Afbeelding

Groetjes van Alma

Jiskefet
Beheer
Beheer
Contacteer:

Re: Gizmo

#2 Bericht door Jiskefet » di 15 feb 2011 21:59

Is dat een kater? Hij ziet er wel uit als een kater.
Maar Gizmo is volgens mij een naam voor een poes... Alle Gizmo's die ik ken zijn poezen.

Waar heeft Gizmo onderdak gevonden, Alma? Bij jou in de buurt?
Is dit een hint dat we weer eens bij jullie langs moeten komen?? :wink:
Afbeelding

alma
Kroegtijgerin
Kroegtijgerin
Contacteer:

#3 Bericht door alma » di 15 feb 2011 22:23

Ik heb het op een ander forum gelezen (je weet wel) het is een ex-kater . is zindelijk en hij komt uit Gouda.
Afbeelding

Groetjes van Alma

Jiskefet
Beheer
Beheer
Contacteer:

#4 Bericht door Jiskefet » di 15 feb 2011 23:20

Is een optie...
Hij is een beetje oud, ik wilde eigenlijk een kater van 2 tot 3 jaar, maar dat hij goed is met andere katten is wel een pré.
En Gouda is niet te ver uit de buurt.
Afbeelding

Anne&pootjes
Limbo-pootjes
Limbo-pootjes
Contacteer:

#5 Bericht door Anne&pootjes » wo 16 feb 2011 08:53

:P Lijkt me wel een gezellig type !
Nou, als dat zo kortbij is kun je altijd eens gaan kijken Anja !
En 5 jaar is ook nog heel jong hoor !

Jiskefet
Beheer
Beheer
Contacteer:

#6 Bericht door Jiskefet » wo 16 feb 2011 13:07

Ik wilde eigenlijk een kat die in leeftijd ietsje dichter bij Xena zit, meer van de leeftijd van Spetter, Klaatu en Clarence, deze is maar een jaar jonger dan Tosca en Josje.

Bovendien moet ik Theo nog overtuigen, die wil eigenlijk de zaak even laten zoals hij is. Dat was inderdaad ook mijn eerste idee, maar ik begin dat gesproei ook knap zat te worden. Straks gaat Xena ook weer op de mat plassen, als die rotkater bezig blijft.

Een jongere buitenkat kan daar een einde aan maken, want dan is er weer concurrentie, en de hoofdreden om er geen kat bij te nemen is het risico dat er weer onenigheid ontstaat omdat hij te dominant is. Maar zo te horen is deze kat super-sociaal, ook naar katten toe.

En een kat die kwettert als een vogel lijkt me wel wat.....
Een kat die keft als een hondje hebben we tenslotte al :lol: :lol: :lol:
Afbeelding

alma
Kroegtijgerin
Kroegtijgerin
Contacteer:

#7 Bericht door alma » wo 16 feb 2011 14:07

Ze weten niet precies hoe oud hij is, kan ook jonger zijn dan 5 jaar, het is maar een schatting. Het schijnt een scheet van een kat te zijn, die ook buiten gewend is, maar die ook graag binnen is. De mensen die hem tijdelijk opvangen hebben ook een kamertje voor hem vrij gemaakt, zodat hij zijn eigen plekje heeft. Hij woont vlak bij een school, waar ook de kinderen dol op hem zijn en die hem gewoon op kunnen pakken, dus het lijkt mij een lieverd. :D
Afbeelding

Groetjes van Alma

Valentino
fotograferend konijn
fotograferend konijn
Contacteer:

#8 Bericht door Valentino » wo 16 feb 2011 17:43

Mooie jongen!
Alleen kattenliefhebbers kennen het genot van muzikale kruiken in bed die nooit afkoelen(Susanne Millen)

In gepeins verzonken nemen zij dezelfde houding aan.
De grote sfinxen die in diepe eenzaamheid liggen uitgestrekt.
En lijken te slapen, in een eindeloze droom..
(Charles Baudelaire(1821-1867))

I got rid of my girlfriend, the cat was allergic.

Calories consumed in private don't count.

Jiskefet
Beheer
Beheer
Contacteer:

#9 Bericht door Jiskefet » wo 16 feb 2011 19:46

Alma, heb je een naam en telefoonnummer voor me?
Misschien kan ik Theo overhalen om eens te gaan kijken.
Afbeelding

alma
Kroegtijgerin
Kroegtijgerin
Contacteer:

#10 Bericht door alma » wo 16 feb 2011 19:50

Ik zal kijken of ik Esther nog kan bereiken, dan laat ik het je wel weten en stuur ik je wel een PBtje :D
Afbeelding

Groetjes van Alma

Anne&pootjes
Limbo-pootjes
Limbo-pootjes
Contacteer:

#11 Bericht door Anne&pootjes » do 17 feb 2011 15:49

8-) Maar straks zit je met weer een nieuwe kater die dol is op die sproeiende katten buiten.
Een sociale kat heeft misschien geen moeite met de sproeiers.
En een die hen wegjaagt is wellicht ook niet aardig tegen je eigen katten.
Wellicht moet je iets anders verzinnen tegen die sproeiers, een of andere slimme oplossing,
waar je eigen katten geen last van hebben uiteraard.

Misschien een idee om als speelmaatje voor Xena voor een jonger katje te kijken ?
Misja was ook gelijk dol op Lukki van 3 mnd.
Een jonger katje wordt makkelijker geaccepteerd door andere grotere of oudere katten. Ze zijn er ook niet zo bang voor.

alma
Kroegtijgerin
Kroegtijgerin
Contacteer:

#12 Bericht door alma » do 17 feb 2011 15:59

Gizmo schijnt een hele sociale kat te zijn, hij is altijd door zijn ex vrouwtje vertroeteld, toen zij gingen scheiden kon Gizmo niet met haar mee en heeft haar man hem op straat geschopt want die wilde hem niet. Hij is door mensen uit de buurt opgevangen, maar die willen hem niet houden, want die hebben al 3 katten. Gizmo gaat goed met andere katten, honden en kinderen om en wil graag kroelen ook is hij gek op spelen. Het zal toch niet zo moeilijk zijn om voor zo`n prachtige kat een huisje te vinden :wink:
Afbeelding

Groetjes van Alma

Jiskefet
Beheer
Beheer
Contacteer:

#13 Bericht door Jiskefet » do 17 feb 2011 18:01

Catweazle en Spetter gaan/gingen ook heel goed om met de meeste katten in de wijk. Alleen aan de ongecastreerde sproeiers hebben ze een bloedhekel, omdat die proberen HUN territorium te markeren. Met katten die dat niet doen hebben ze een soort stilzwijgend verbond waar ze wel en niet op elkaars terrein komen.
Alleen wie de regels van dat verbond opstelt hangt af van de leeftijd en stoerheid van de kat. Catweazle is te oud, die heeft geen stem meer in het geheel, en Spetter kon zelf uitmaken waar hij kwam, en wie er hoever op zijn terrein kwam.
Afbeelding

Anne&pootjes
Limbo-pootjes
Limbo-pootjes
Contacteer:

#14 Bericht door Anne&pootjes » do 17 feb 2011 18:44

:-) Maar toch, gezien jouw kattenfamilie en de angst die Josje had voor die grote Clarence, al was die wel wat dominant, leek het me voor jullie wel een optie om een jongere kat te adopteren. Als je weer met zo'n grote kater komt, al is die zo aardig, kan het best zijn dat Josje terug schrik krijgt.
Er zijn momenteel nog steeds veel jonge katjes in de opvangstcentra. Er was in 2010 een enorme geboortegolf.
Bij Zwerfkat in Nood bv.ook nog steeds heel veel jonge katjes tot een maand of 9.
Hier bv. een heel mooi rood katertje :
http://www.zwerfkat.com/poes.php?ID=2799
Deze zit geloof ik in de opvang in Lommel in België, in ieder geval ook al heel lang.
Ook niet zo heel ver van Dordrecht dacht ik.
En nog vele andere op de site waar je gelijk straal verliefd op raakt als je de foto's ziet.

alma
Kroegtijgerin
Kroegtijgerin
Contacteer:

#15 Bericht door alma » do 17 feb 2011 18:49

Heb je het tel.nr. van Esther gezien Anja, ik zou haar ff bellen, dan weet je wat meer over Gizmo, ik zou als ik jou was niet weer een kat waar je de achtergrond niet van kent en die als zwerver binnen is gekomen nemen, ze moeten wel een beetje handelbaar zijn, zit je straks weer met het verdriet dat je hem terug moet brengen. :-(
Afbeelding

Groetjes van Alma

Plaats reactie