even voorstellen...

Als je jezelf (en je katten) hier voorgesteld hebt krijg je toegang tot de rest van het forum.

Moderators: CatRoom beheer, Jiskefet

Plaats reactie
Bericht
Auteur
barbabecca
Nieuweling
Nieuweling

even voorstellen...

#1 Bericht door barbabecca » vr 12 okt 2012 23:04

Beste Allemaal,

Fijn dat ik op forum van Josje & Daisy's een kijkje mag nemen. ik zal mij even voorstellen...
ik ben Rebecca uit Den Haag, getrouwd, heb een zoon van bijna 20 en dochter van 18, 3 gastkindjes en hebben we nog onze kanjer, onze rode kater Casanova(Cas). ik had heel graag wat vrolijks over Cas willen vertellen zoals de meesten van jullie over hun huisdieren. Cas is sinds 2,5 maand ziek. het begon met een pijnlijk pootje, helemaal niets zichtbaar. mijn dierenarts dacht aan een ontsteking en moest Cas dus behandeld worden met antibiotica. in plaats van genezing werd Cas zieker. binnen 1,5 week had Cas een enorme wond aan z'n poot en kleine wondjes over z'n hele lichaam. weer naar de da dus. da keek er naar en zei heel makkelijk zonder enig emotie: tja het ziet er slecht uit, ik denk dat er een teentje eraf moet, hopelijk gaat het dan goed, anders moet z'n pootje geamputeerd worden. Ik begreep er niets van en schoot in de tranen. er was nog niets duidelijk wat Cas mankeerde. we moesten het nog een weekje aankijken met nog zwaardere antibiotica en daarna weer terug gaan naar de da. toen wij daar de deur uitliepen, wisten we dat het onze laatste bezoek was bij de da die we al bijna 20 jaar hebben. Wij wilden second opinion voor Cas en gingen onmiddelijk op zoek naar een goede dierenarts. onze buurman Frank ( één van de beheerds van Josje & Daisy's?) wist een goede dierenarts voor ons en inderdaad, wat een geweldige da Breuk en Doorne. toen hij cas z'n pootje zag schrok hij heel erg. hij riep zijn collega erbij om samen goed naar Cas te kijken. de vreselijke wond moest eerst goed behandeld worden en er werd een stukje weefsel op kweek gezet. Cas moest helaas met prednison worden behandeld met nare bijwerking dat hij suiker kon ontwikkelen en alsof het nog niet genoeg was... Cas heeft nu ook suiker. Hij heeft auto-immuunziektie. hij zal altijd medicijnen (atopica) moeten gebruiken plus insuline voor de suiker.

als we de juiste balans hebben gevonden voor Cas, zou het goed moeten gaan met hem. soms als hij niet goed of weinig gegeten heeft moeten we voorzichtig zijn met insuline geven. we moeten hem heel goed in de gaten houden dat hij bv geen hypo krijgt. het is zwaar, hij is nu ons "zorgekindje".

herkent iemand zich in mijn/Cas verhaal en heeft u tips dan hoor ik het graag.

Frank, nogmaals heel erg bedankt. het had anders kunnen lopen met Cas. wij zijn blij dat hij nog alle 4 z'n pootjes heeft en gezellig bij ons rond loopt.

groet,
Rebecca

Jiskefet
Beheer
Beheer
Contacteer:

Re: even voorstellen...

#2 Bericht door Jiskefet » za 13 okt 2012 00:45

Welkom op het forum, Rebecca.
Wat een verhaal, zeg. Arma Casanova....
Gelukkig dat Frank je naar een goede dierenarts verwezen heeft, en dat die heeft kunnen vaststellen wat er werkelijk met Cas aan de hand was.
Toen ik las van die groter wordende wond en het ontstaan van meerdere wondjes, dacht ik inderdaad ook meteen aan een auto-immunziekte, er zijn ook erfelijke vormen van, die na generaties ineens weer op kunnen duiken. Maar het had ook heel iets anders kunnen zijn, een virus of zo, dus je hebt echt geluk gehad dat deze nieuwe dierenarts meteen die onderzoeken heeft ingezet en de juiste diagnose heeft gesteld.

Ik zal je meteen toegang geven tot de rest van het forum.
Afbeelding

Valentino
fotograferend konijn
fotograferend konijn
Contacteer:

#3 Bericht door Valentino » za 13 okt 2012 10:35

Welkom op het forum Rebecca.

Wat een lijdensweg met Casanova.

Fijn dat jullie nu weten wat het is, maar de weg daarnaartoe was minder.

Suiker is inderdaad een van de vele nadelen van prednison.

We hebben jaren lang een kat op de camping verzorgd die ook suiker had gekregen van de prednison.
We hebben er een testapparaatje voor aangeschaft en hij is door de vrouw die de campingkatten verzorgde twee maal daags geprikt.
Zijn waarden wisselden nogal.
Helaas heb ik van auto-imuunziektes bij de kat geen verstand.

Kan je een foto plaatsen van je mooie rooie?

Sterkte.
Alleen kattenliefhebbers kennen het genot van muzikale kruiken in bed die nooit afkoelen(Susanne Millen)

In gepeins verzonken nemen zij dezelfde houding aan.
De grote sfinxen die in diepe eenzaamheid liggen uitgestrekt.
En lijken te slapen, in een eindeloze droom..
(Charles Baudelaire(1821-1867))

I got rid of my girlfriend, the cat was allergic.

Calories consumed in private don't count.

Anne&pootjes
Limbo-pootjes
Limbo-pootjes
Contacteer:

#4 Bericht door Anne&pootjes » za 13 okt 2012 11:36

:-) Welkom Rebecca !

:-( Tjee das erg als je kat zo ziek is ocharm.
Gelukkig krijgt Cas bij jullie alle goede zorgen, sterkte.
Ik ben ook benieuwd naar een foto van jullie rooie kanjer !

Miriam
Haflingerfan
Haflingerfan
Contacteer:

#5 Bericht door Miriam » za 13 okt 2012 12:30

welkom en veel plezier hier

heftig hoor, altijd als je dier ziek is ben je er zelf ook goed ziek van.
hoop toch dat hij met de suikerziekte nog heel lang en gelukkig bij jullie is
groetjes,
Miriam

Afbeelding

Frank
Admin
Admin
Contacteer:

#6 Bericht door Frank » za 13 okt 2012 20:51

Welkom op het forum Rebecca heel veel lees en schrijfplezier hier
Afbeelding

Als je een mens met een kat kon kruisen zou dat de mens verbeteren, maar de kat zou er slechter van worden

Afbeelding

Duiken is net als eten en drinken. Je kan niet zonder
Afbeelding

alma
Kroegtijgerin
Kroegtijgerin
Contacteer:

#7 Bericht door alma » za 13 okt 2012 21:41

Hartelijk welkom en veel plezier op het forum :D
Afbeelding

Groetjes van Alma

barbabecca
Nieuweling
Nieuweling

#8 Bericht door barbabecca » wo 17 okt 2012 23:11

Wat een lieve reacties allemaal. Bedankt iedereen voor goede tips en adviezen. Wij zijn een lang weekend weg geweest uiteraard was Cas ook mee. Hij zit weer even lekker in z'n vel. Heel fijn!
Foto komt eraan.

Groet,
Rebecca

Anne&pootjes
Limbo-pootjes
Limbo-pootjes
Contacteer:

#9 Bericht door Anne&pootjes » vr 19 okt 2012 16:40

:D Ben benieuwd naar foto van Casanova, prachtige naam trouwens !

Plaats reactie